Szülőknek
„Mivel mindenki a maga módján látja a világot,
a maga módján éli meg nehézségeit és sikereit,
tanítani annyi, mint élni a lehetőséggel.”
/Paulo Coelho/
„Nincs boldogság a földön csak annak, aki embertársait szereti.”
/Móra Ferenc/
Alsó tagozaton e gondolatok szellemében végezzük nevelő-oktató munkánkat. Ennek érdekében olyan gyermekközpontú iskola megteremtése a célunk, ahol szülő, diák, pedagógus egyaránt jól érzi magát. Törekszünk a vidám, szeretetteljes légkör és a kellemes környezet kialakítására. További célunk a sokoldalú személyiségfejlesztés, az általános és európai értékek, erkölcsi normák továbbadása. Kiemelt feladatnak tekintjük az alapkészségek biztos kialakítását, a képességek fejlesztését, a tehetséggondozást, a tanulási és beilleszkedési nehézségek enyhítését, valamint a szociális hátrányok csökkentését. Fontos, hogy időt hagyjunk a gyakorlásra, érésre, a lemaradók segítésére. A megvalósításban jelentős szerepe van a fejlesztő foglalkozásoknak és a differenciált tanulásszervezésnek. Nagy gondot fordítunk a tehetséges tanulók tovább fejlesztésére, minél több lehetőséget biztosítva számukra – szakkörök, tanulmányi versenyek. Ebben a szakaszban kerül sor a helyes tanulási szokások kialakítására. Segítjük az egészséges életmódra nevelést– mindennapi testnevelés, délutáni sportfoglalkozások, helyes étkezési és tisztálkodási szokások, fogápolás. Nevelésünkben nagy hangsúlyt kap a környezettudatos magatartás– szelektív hulladékgyűjtés, aktuális és igényes dekorációk, legyen igény a környezet rendben tartása.
Ebben az életszakaszban nevelésünk alapozó jellegű, mely épít a családi és óvodai nevelés eredményeire. Nagy figyelmet fordítunk a magatartás formálására, a viselkedéskultúra fejlesztésére.
Az óvoda– iskola kapcsolatának erősítése érdekében fontos az együttműködés– „Sulihívogató” programjaink, kézműves foglalkozások, játékos délután, nyílt tanítási nap, családi nap, szülői értekezlet– ezeken a találkozásokon megismerkedhetnek iskolánk életével, az itt tanító pedagógusokkal, a leendő elsős tanító nénikkel. Igyekszünk az átmenetet megkönnyíteni az óvodából az iskolába /közös programok, óvónők és óvodások látogatása az iskolában, tanítók látogatása az óvodában/.
A feladatok megvalósításában számítunk a szülők segítségére. A biztos családi háttér, a nyugodt otthoni légkör támogatja a kisdiákokat. Célunk közös, partnerként kell együttműködnünk. Fontos, hogy ezt tanulóink is érezzék. A szülői értekezletek, fogadóórák, egyéni fogadók, közös programok jó alkalmat biztosítanak a problémák megbeszélésére. Kérjük a Tisztelt Szülőket, hogy rendszeresen éljenek ezekkel a lehetőségekkel.
Tagozatunk erőssége még a szabadidős programok szervezése. A változatos foglalkozásokkal– színházlátogatások, hangversenyek, kirándulások, túrák, sportversenyek, pályázatok, tanulmányi versenyek…– elősegítjük gyermekeink szabadidejének tartalmas és kellemes időtöltését, s hozzájárulunk a pozitív emberi értékek fejlesztéséhez.
Osztályfőnökök alsó tagozaton
2024/2025. tanév
Osztály |
Tanító/osztályfőnök/ |
Tanító /napközis csoport vezetője/ |
1.a |
Kovácsné Gelencsér Magdolna |
Boda István Sebestyén |
1.b |
Simonné Farkas Beáta |
Kontra Klaudia |
1.c |
Lengyel Krisztina Katalin |
Körmendiné Apostol Judit |
2.a |
Tóth Katalin |
Bartalné Papdi Bettina |
2.b |
Nagyné Venesz Judit |
Varga Zoltánné |
2.c |
Dr. Kustosné Wulcz Gabriella |
Dr. Tóthné Rácz Melinda |
3.a |
Rusznyák Éva |
Pusztai Róbertné |
3.b |
Pintér Henrietta |
Pusztai Róbertné |
4.a |
Feketéné Vida Veronika |
Németh Andrea |
4.b |
Rokobné Morvai Diána |
Németh Andrea |
4.c |
Pápainé Haczai Judit |
Idei Mónika |
Tehetségfejlesztő foglalkozások az alsó tagozaton 2024/2025. |
||||
Foglalkozás neve |
Pedagógus |
Osztály |
Időpont |
Helyszín |
Kézműves |
Körmendiné Apostol Judit |
1. évf. |
hétfő 16:00-16:45 |
Győzelem út |
Képzőművészeti |
Németh Andrea |
4. évf |
kedd 16:00-16:45 |
Győzelem út |
Táblajáték |
Dr Kustosné Wulcz Gabriella |
2. évf. |
kedd 12:40-13:25 |
Kisdobos út |
Rajz szakkör |
Pusztai Róbertné |
alsó tag. |
hétfő 16-16:45 |
Kisdobos út |
Dráma |
Rusznyák Éva |
3. évf. |
szerda 12:40-13:25 |
Győzelem út |
Sakkpalota |
Sebestyén Fruzsina |
1. évf. |
kedd 16:00-16:45 |
Győzelem út |
Tantárgyi tehetségfejlesztő foglalkozások |
||||
Magyar/matematika (versenyre való felkészítés) |
Rokobné M. Diána |
4.évf. |
szerda 12:45-13:30 |
Győzelem út |
Sport |
||||
Tánc |
Bartalné Papdi Bettina |
1-4.évf. |
csütörtök16-16:45 szerda 16-16:45 |
Kisdobos út Győzelem út |
Foci |
Nagy Tamás |
4. évf. 2-3.évf. |
csütörtök 15:40-16:25 csütörtök 13:35-15:30 |
Kisdobos út |
Kölyök atlétika |
Tóth-Kozák Rebeka |
3-4.évf. |
hétfő 14:45-15:30 |
Kisdobos út |
Sulihívogató
Október 18-án tartottuk az I: “Sulihívogató” foglalkozást az iskolába készülő óvodások számára.
Napközi
Iskolánkban az alsó tagozaton működik napközi otthon. Tanulóinknak jelenleg 11 csoportban biztosítunk ellátást.
A napközi tevékenységrendszere kiegészíti, bővíti a tanórai munka keretében folyó nevelő-oktató munkát, de olyan művelődési anyagot is közvetít, amely kiszorul a tanítási órákról, a családi nevelésből, amely egészen újat is ad, ami a gyermeki személyiség minél sokoldalúbb, teljesebb fejlődését szolgálja.
A napközi rendje
- Ebédeltetés, játék, levegőzés: 11:40-14:00
- Tanulási idő: 14:00-15:15
- Uzsonna: 15:15-15:30
- Szabadidős foglalkozások: 15:30-16:30
- Ügyelet: 16:30-17:00
Hazamenetel rendje órák (ebéd) után:
- Ha 4 órája van az osztálynak: 13:00 óra
- Ha 5 órája van az osztálynak: 13:30 óra
- Ha 6 órája van az osztálynak: 14:00 óra
Napközis tanulók hazamenetelének rendje:
- 15:30 óra
- 16:00 óra
- 16:30 óra
- 17:00 óra
A tanulók a főbejáraton hagyhatják el az iskola épületét.
Napközis órarend 2023/2024. tanév
Oszt. | Osztályfőnök | Hétfő | Kedd | Szerda | Csütörtök | Péntek | ||||||||||||
1.a | Tóth Katalin | Bartalné P. Bettina | Bartalné P. Bettina | Bartalné P. Bettina | Tóth Katalin | Bartalné P. Bettina | ||||||||||||
1.b | Nagyné V. Judit | Kontra Klaudia | Kontra Klaudia | Nagyné V. Judit | Kontra Klaudia | Kontra Klaudia | ||||||||||||
1.c | Kótun Viktória | Dr. Tóthné R. Melinda | Dr. Tóthné R. Melinda | Dr. Tóthné R. Melinda | Kótun Viktória | Dr. Tóthné R. Melinda | ||||||||||||
2.a | Kovácsné G. Magdolna | Bődiné K. Erika | Bődiné K. Erika | Kovácsné G. Magdolna | Bődiné K. Erika | Bődiné K. Erika | ||||||||||||
2.b | Simonné Farkas Beáta | Fabinyi Ferencné | Simonné Farkas Beáta | Fabinyi Ferencné | Fabinyi Ferencné | Fabinyi Ferencné | ||||||||||||
3.a | Feketéné V. Veronika | Varga Zoltánné | Varga Zoltánné | Varga Zoltánné | Varga Zoltánné | Feketéné V. Veronika | ||||||||||||
3.b | Rokobné M. Diána | Rokobné M. Diána | Németh Andrea | Németh Andrea | Németh Andrea | Németh Andrea | ||||||||||||
3.c | Pápainé H. Judit | Pápainé H. Judit | Fabinyi Ferencné | Kontra Klaudia | Bartalné P. Bettina | Varga Zoltánné | ||||||||||||
4.a | Rusznyák Éva | Idei Mónika | Idei Mónika | Idei Mónika | Idei Mónika | Idei Mónika | ||||||||||||
4.b | Dr. Kustosné W. Gabriella | Körmendiné A. Judit | Körmendiné A. Judit | Körmendiné A. Judit | Körmendiné A. Judit | Körmendiné A. Judit | ||||||||||||
4.c | Pintér Henrietta | Németh Andrea | Cseh Judit | Bődiné K. Erika | Dr. Tóthné R. Melinda | Pintér Henrietta |
Fejlesztő csoportok
Kislétszámú, fejlesztő csoportok működése iskolánkban, vagyis: a kisgyermekek
egyéni bánásmódhoz való jogának gyakorlati érvényesülése az alsó tagozaton.
Iskolánk folyamatosan próbál annak a nagy kihívásnak megfelelni, hogy minden ide járó kisgyerek a neki megfelelő formában, neki megfelelő ütemben és módszerekkel találkozzon az iskolában elsajátítandó tudással. Alapvető célunk, hogy tanulóink munkájuk során elsősorban sikerélménnyel és ne a bénító kudarccal találkozzanak. Mindez azért is fontos, mert az alapozó szakaszban, tehát az alsó tagozaton ismerkednek meg a tudásszerzés élményével, itt alapozódik meg hosszú időre a tanuláshoz való viszonyuk. Ha folyamatos kudarc éri őket, hamar elvesztik azt a lelkesedésüket, amely kezdetben, az iskolába lépés idején még jellemezte őket.
Intézményünkben azt tartjuk elérendő célnak, hogy az idejáró gyerekek valamennyien jól érezzék magukat, megbízzanak tanáraikban, és valamennyien annak tudatában legyenek, hogy a tanulás során, bármely problémájukra gyors, egyénre szabott segítséget kapnak. Így remélhetjük csak, hogy a tanuláshoz fűződő jó viszonyuk megmarad. Ez számunkra egyben a minőségi munka követelményét is jelenti.
Ennek a célnak mind jobb megvalósulása érdekében a magyar nyelv és irodalom tantárgyat 3 csoportban tanítjuk az alsó tagozat első három évfolyamán. Ezek közül az egyik csoport 10 fős kis létszámmal működik, és a gyerekek a törzsanyagon kívül speciális, a részképességeket célzottan, egyénre szabottan fejlesztő feladatokat is végeznek, fejlesztő pedagógusok irányítása mellett.
Az első évfolyamon folyó kiscsoportos munka különösen felelősségteljes, mivel ebben az osztályban alapozzuk meg a gyerekek betűhöz, az íráshoz és olvasáshoz való viszonyát. A tanítás egy erőteljesebben szótagoltató, speciálisabb tankönyvcsalád és módszer (Meixner Ildikó: Játékház c. tk. családja) segítségével történik. Ez a módszer messzemenően figyelembe veszi a magyar nyelv sajátosságait, logopédiai alapokon áll, és fejleszti az írás és olvasás elsajátításához szükséges részképességeket. Így azoknál a kisgyerekeknél is egy megalapozottabb olvasni és írni tudást eredményez, akiknél néhány részképesség még fejlesztésre szorul.
A kislétszámú csoportban való tanulás azoknak a kisgyerekeknek hasznos, akik esetleg az óvodában makacs, nehezen javuló beszédhibával logopédushoz jártak, mert az olvasástanítási módszer segít a helyére rakni a beszédhangokat, és kiküszöbölni a betűtévesztéseket. Hasznos lehet azok számára is, akik még nem olyan ügyesen és szívesen használják a ceruzát, valamiért tiltakoznak a rajzolás ellen, vagy éppen nem szívesen hallgatnak még mesét, tanulnak verset. Mivel az ilyen jellegű problémák az esetek többségében nem állnak összefüggésben a gyerek értelmi képességével, de alapvetően nehezíthetik a sikeres tanulást, ezért érdekünk, hogy a gyermek a neki megfelelő tempóban, módszerrel, nyugodtan, egyénre szabott feladatok végzésével, értelmi képességének megfelelően és ne gyengébben teljesítsen. Megmaradjon, illetve fejlődjön önbizalma, tanulásba vetett hite.
Iskolánkban ezek a csoportok már hosszú múltra tekintenek vissza. Az első csoport az 1996/1997-es tanévtől indult az első évfolyamon. Később, az 1999/2000. tanévtől, szülői kérésre, már a második évfolyamon is tovább folyhatott a munka. Jelenleg az alsó tagozat első három évfolyamán működnek a csoportok (a bővítés a 2006/2007-es tanévtől, szintén szülői kérésre történt). A harmadikos csoport megalakulásáig csak egy fejlesztő pedagógus (nyelv és beszédfejlesztő végzettséggel), a tavalyi tanévtől már két fejlesztő pedagógus (differenciáló pedagógus végzettséggel) dolgozik a rendszerben.
A csoportok működésére kezdetektől fogva jellemző volt az átjárhatóság, melynek lényege, hogy ha egy kisgyermek tanulási teljesítménye nem teszi indokolttá tovább a speciális feladatok végzését, kikerülhet a csoportból, de akinél ez indokolt, a felsőbb évfolyamon is bekapcsolódhat a csoport munkájába. Fontos tudni, hogy iskolánk minden tanulójának azonos követelményszintnek kell megfelelnie.
Szívesen állunk az érdeklődő szülők rendelkezésére.
Sportélet
Iskolánk nagy hagyományokkal büszkélkedő, több évtizedes sportmúlttal rendelkező intézmény.
Az alsó tagozaton Kölyök Atlétika sportkör működik hetente egy alkalommal. A Kölyök Atlétika a Nemzetközi Atlétikai Szövetség (IAAF) kezdeményezése. A program célja, hogy a gyerekeket élmény szerűen ismertesse meg az atlétika mozgás anyagával. A gyakorlatok sokszínűsége, a számtalan érdekes eszköz, a rengeteg egyéni feladatmegoldási lehetőség igazi kalanddá teszi ezt a felfedezést. Az atlétikai mozgásformák (futás, ugrás, dobás) előkészítése játékos formában történik. A különböző futóversenyek, fogójátékok, célba dobások, sor-és váltóversenyek tökéletes alapot biztosítanak a gyerekek atletikus mozgásfejlesztésére.
A mozgás jótékony hatása érzékelhető a tanulási képességek fejlődésében, a koordinációs képzésben is, így kiváló alapokat ad bármilyen versenysport megkezdése előtt. Minden évben (februárban) házi versenyt szervezünk a sportköri foglalkozásokon résztvevő tanulók számára, melyen összemérhetik erejüket a futó-, ugró- és dobószámokban. Az edzéseken a gyerekek megismerkednek az atlétika diákolimpia versenyszámaival (60 m síkfutás, távolugrás, kislabdahajítás, 4×100 m váltófutás) is. Felmenő rendszerben elkezdjük a tanulók versenyeztetését.
Rendszeres résztvevői vagyunk a város és a Magyar Diákolimpia Szövetség által szervezett atlétika versenyeknek (mezei futóverseny, egyéni és csapatbajnokság). A futás népszerűsítését szolgáló Arrabona futófesztiválon minden évben sok gyermek képviseli iskolánkat.
A mezei futóversenyen mindig nagy létszámmal képviseltetjük magunkat. Évek óta a városi döntőn egyéniben és csapatban is egyaránt nagyon szép sikereket érnek el tanulóink, számos dobogós helyezéssel büszkélkedhetünk. A legügyesebbek továbbjutnak a megyei döntőbe. 2019-ben a megyei döntőn a II. korcsoportos fiú csapat a 3. helyen végzett.
Az Atlétika Pályabajnokság egyéni és összetett, többpróba versenyeken is nagyon szép eredményeket érünk el. A II. korcsoportos fiú és lány csapatunk rendszeres résztvevője a városi és megyei döntőnek. 2019-ben a II. korcsoportos lány csapatunk a megyei döntő megnyerése után bejutott az országos döntőbe.
Az alsó tagozaton is nagy népszerűségnek örvend a labdarúgás fiúknál és lányoknál egyaránt. 2013 óta vagyunk résztvevői az OTP Bank Intézményi Bozsik-programnak. A program szervezője a Magyar Labdarúgó Szövetség /MLSZ/. Célja a magyar labdarúgás utánpótlásbázis szélesítése, a gyermeklabdarúgás népszerűsítése, továbbá a tehetséges gyermekek felfedezése, figyelemmel kísérése, kiválasztása. Több tehetséges tanulónk került futball egyesületek kötelékébe: Ménfőcsanak SE, Gyirmót FC Győr, ETO FC Győr. A programban való részvételért cserébe a MLSZ minden évben jelentős összeg keretében támogatást nyújt eszközvásárlásra: mezgarnitúrák, labdák, megkülönböztető mezek, koordinációs létrák, bóják. A tanév végén minden tanuló érmet és oklevelet ill. a kiemelt tehetségek emlékplakettet is kapnak.
Az I. korcsoportos fiúk számára kiírt Fehér Miki labdarúgó Emléktornán minden évben méltóan képviseljük iskolánkat. Évek óta megrendezzük a Petőfi-hét keretében ugyanennek a korosztálynak a kispályás labdarúgó Petőfi – kupát, aminek díjazását az Alcufer cégcsoport biztosítja.
Zenés-táncos foglalkozás keretében, a nagycsoportos óvodásokkal együtt tartottuk meg idén a
Magyar Sport Napját szeptember 29-én