Atlétika Diákolimpia
Összetett városi bajnokság II-III. korcsoport
2022.04.21.

Csapatverseny:

  1. korcsoport lány csapat – 1. hely
  • Koronika Flóra 5.a
  • Stefán Fanni 5.a
  • Tóth Jázmin 5.a
  • Szalai Szonja 5.a
  • Török Dalma 5.b
  • Majer Szonja 5.b
  1. korcsoport fiú csapat – 2. hely
  • Oláh Miron 5.a
  • Gere Barnabás 5.b
  • Kiss Botond 5.b
  • Toperczer Balázs 5.b
  • Tarr Ignác 5.b
  1. korcsoport lány csapat – 3. hely
  • Laki Emese 6.b
  • Füri Rebeka 6.b
  • Török Flóra 6.d
  • Viszló Boglárka 6.d
  • Horváth Anna 6.d
  • Harcsa Karina 7.a
  • Gerencsér Anna 7.b
  1. korcsoport fiú csapat – 1. hely
  • Nagy Zalán 5.b
  • Karhusz Milán 6.b
  • Tanos Bálint 6.b
  • Nagy Levente 6.c
  • Gere Ákos 7.a
  • Balogh Benedek 7.b

Továbbjutottak a megyei döntőbe.

 

Egyéni verseny:

  • Török Dalma – 1. hely (II. korcsoport) – Továbbjutott a megyei döntőbe
  • Gere Barnabás – 2. hely (II. korcsoport) – Továbbjutott a megyei döntőbe
  • Balogh Benedek – 2. hely (II. korcsoport) – Továbbjutott a megyei döntőbe
  • Gere Ákos – 3. hely (II. korcsoport) – Továbbjutott a megyei döntőbe

 

Józsa Bence tehetséges tanítványunk a Szentendrei
Színházban szerepelt a Tüskevár című darabban.

Balázs a 2022.03.19.-én megrendezett GTC kupasorozat első fordulóján,Kecskeméten,Junior B kategóriában első helyen végzett!

Petőfis diákok sikerei az ETO FC Győrben

Intézményünk diákjai közül többen az ETO FC Győr korosztályos futball csapatainak tehetséges játékosai. Pénzes Ádám /8.a/ korosztályos válogatott, kiemelt tehetség a Fehér Miklós Labdarúgó Akadémián, Finta Boldizsár az U10-es korosztály tagja. Kéri Eliza /7.c/, Horváth Anna /6.d/ az ETO lány csapataiban játszanak.

A legkisebbek közül Nagy Zétény és Vizler Csongor 2.b osztályos tanulók az U8-as korosztály erősségei, akik az elmúlt hetekben több focitornán értek el szép sikereket. Győztek a Tigris-kupán és egy szlovákiai tornán Szencen, 2. helyezést értek el Lurkó tornán. Február 25-én egy 24 csapatos nemzetközi tornán sikerült újra 1. helyezést elérni Törökbálinton, ahol a régió legnevesebb egyesületeit sikerült megelőzni /FTC, UTE, MTK, Vasas, Debrecen, DAC Dunaszerdahely, Slovan Bratislava/. A torna döntőjében az UTE ellen Csongor szép egyéni megmozdulását követően Zétény szerezte a győztes találatot, akit megválasztottak a torna legjobb játékosának. 

Gratulálunk és további sikert kívánunk mindenkinek!

Versenyeredmények

A Grafikus programozási verseny (korábban Logo verseny) iskolai fordulójának feladatait három tanuló oldotta meg eredményesen. Mindhárman továbbjutottak a regionális fordulóba, ahol Lukács Ádám ötödikes (II. kategóriás) tanuló 3., Bánhidai Mátyás nyolcadikos (III. kategóriás) tanuló 4. helyezést ért el. Lukács Ádám bejutott az országos döntőbe, amely június 4-én 13-16 óra között lesz a Kazinczy Gimnáziumban.

Felkészítőjük: Macherné Bedőcs Rita

Gratulálunk nekik!

Gokart versenyeredmény

Iskolán 6.a osztályos tanulója, Simon Balázs Kecskeméten a GTC Hungary versenysorozatában Junior kategóriában 2. helyezést ért el.

Gratulálunk neki és további jó eredményeket kívánunk!

 

Eplényi sí/snowboard program

2021.március 3-án egy remek programon vehetett részt a 8.a osztályközössége. Ezen a  napon Eplényben sí/snowboard oktatáson vehettek részt a diákjaink. A felszerelést, oktatókat is a szervezők biztosították, a nap végén frissítőkkel is kedveskedtek felénk. Természetesen, akiknek már volt előképzettsége, ők már a haladó pályát is használhatták.

A diákok nagyon élvezték ezt az új mozgásformát, mindenkinek sikerült elsajátítani az alapokat, amivel kedvet kaphattak a későbbi folytatáshoz!           

Nagy Tamás, 8.a osztályfőnök, a program szervezője

 

Kedves Gyerekek!

Ma, március 22-n ismét egy jeles napot ünnepelünk a környezetvédelemben,
A VÍZ VILÁGNAPJÁT.
A víz érték, becsüld meg! Csodálatos bolygónkon a létezés alapja. A mai napon azon is gondolkodj el, hogy mit jelent számodra, mint egyén számára a víz.
Mit jelent az otthonodban, a családodban, az iskolában, a megélhetésben, az egészség megőrzésében.
Napjainkban a víz óriási veszélynek van kitéve.
A Föld egyre növekvő népessége ( 8 milliárd felé haladunk! ), az ipar és a mezőgazdaság hatalmas vízigénye, az egyre súlyosbodó klímaváltozás mind fenyegetést jelentenek rá.
Gondold át, és tudatosítsd magadban, hogy a Te jövődet hogyan befolyásolja a víz, hogyan tudnál takarékoskodni vele, mi az, amin változtatnod kellene a környezetedben.
Végül ne felejtsük el, hogy az édesvizek élővilágát is tönkretesszük, ha nem bánunk jól, okosan vizeinkkel!
Az alábbi rajz Kovács Dóra 7.a osztályos tanuló munkája, amelyet a Vizes Élőhelyek Világnapja alkalmából rendezett Gyirmóti vetélkedőre küldtünk be. Ezúttal online módon zajlott, a 7.a csapata ( Laki Balázs, Kovács Dóra, Németh Márton, Horváth Csaba, Róth Marcell) 1. helyezést ért el.
Vigyázz a vízre, hiszen minden cseppje kincs!

Üdvözlettel: Mariann néni

Cuki tárlat

Rajzverseny, maszkok

Helyezettek:
Alsó tagozat:

                    1. Márcis Noel 1.c
                    2. Fábián Linett 4.c
                    3. Bojtár-Tóth Dorottya 4.c

Felső tagozat:

                    1. Molnár Csenge 6.a
                    2. Tüske Petra 7.a
                    3. Princzes Alinka 8.a

 

Országos teniszbajnokság

Molnár Márk, iskolánk 3.c osztályos tanulója, csodás sporteredményt ért el az Országos Teniszbajnokságon: párosban országos 3. helyen végzett.

Gratulálunk neki!

 

Tippek a koronavírus idejére

Lukovits Milán gondolatai

A gyerekek talán örülnek, hogy nem kell iskolába menni, de minden csoda három napig tart, utána rájövünk, hogy ez bizony drasztikus változást eredményez a mindennapi életben. A családoknak önerőből kell választ adni arra, hogy mi történik a nap 24 órájában. Nem lehet elküldeni a gyereket a nagyszülőkhöz, nem vezeti le az energiáit az edzésekkel, nem megy közösségbe, nincs program. Akit megnyugtat az, hogy a gyerek örül a napi 14 óra gépidőnek, és majd elfoglalja magát a telefonjával, a filmsorozataival, videojátékaival, az a legrosszabb választ adja, ami létezik…

Erre a helyzetre reflektálva szeretnék néhány gondolatot a figyelmükbe ajánlani:

  1. A struktúra nélküli időt a gyerek, és sokszor a felnőtt sem tudja értelmesen kitölteni. Sok embernek most több ideje lesz, de ha nem használjuk fel jól, akkor az unalom, a kezünk közül kifolyó idő erkölcsileg romboló. Gyűjtsük össze azt, hogy házon belül mire nem jut idő a hétköznapokban, és most foglalkozzunk ezekkel is.
  2. A családok működjenek “akciócsoportként”, hozzanak szabályokat az idő beosztására, mindenkinek legyen feladata a háztartásban – lehetőleg valakivel együtt, mert a közös tevékenységnek is van öröme; legyen idő testmozgás (hála Istennek tavaszodik, ki lehet menni a szabadba), legyen meghatározva és szigorúan betartva a gépezésre szánt idő, illesszük be a napirendbe a közös társasjátékot.
  3. Hallgassunk tudatosan zenét, ami érzelmi háztartásunkra is jótékonyan hat, nézzünk együtt filmet, amit kövessen beszélgetés!
  4. Remélhetőleg az iskolák, a kormányzat, a tananyagok fejlesztői gondoskodnak arról, hogy legyen tanulmányi feladat az iskolás gyermekek számára. Tudatosítsuk a gyermekekben, hogy bár a tanóra és a számonkérés számukra teher, mégis segítség a tanulásban. Hirtelen minden iskolás olyan lett, mint egy levelező tagozatos egyetemista, és nem könnyű így haladni. Határozzuk meg a tanulási időt, természetesen a megfelelő szünetekkel, és a szülők figyeljenek oda, hogy a gyermekek beküldendő feladatai valóban készüljenek el, ne csak átvegyék az osztálytársuktól, vagy letöltsenek valamit az internetről.
  5. Lehetőség ez az időszak arra, hogy a szülő a saját tevékenységébe is jobban bevonja a gyerekeket. Játékosan, együttműködésbe vonva taníthatók háztartási ismeretekre, ház körüli, vagy kerti munkákra, javításokra.
  6. Beszélgessünk arról, hogy “vihar előtti csend” van. Nem azért van vészhelyzet, és nem azért áll le a fél ország, és a kontinens nagy része, mert néhányan kórházban vannak. A vírus okozta betegségnek lappangási ideje van. Valószínűleg jóval többen hordozzák és terjesztik a vírust, mint ahány embernek már tünetei vannak. Ezért kell visszafogott életet élni: kerülni a tömeget, az utazást, a csoportos összejöveteleket. Nem tudjuk, kinek a köhögése fertőz. Lehet, hogy mi nem vagyunk veszélyeztetett korcsoport. De a szüleink azok. A mellettünk élő idős szomszéd, a gyerekeink idős tanárai, az egészségügyben végkimerülésig dolgozó orvos és nővér azok lesznek. És a fiatalabbak sem kaptak írásos ígéretet arról, hogy nem lesz szükségük kórházi kezelésre. A lemondásokat fogjuk fel nagyböjti önmegtartóztatásként.
  7. Fordítsunk kiemelt figyelmet a személyes és háztartási higiéniára. Levegőbe, kézbe ne köhögjünk, tüsszentsünk, zsebkendőt tegyünk az arcunk elé. Közös tálból csak evőeszközzel vegyünk, ami nem ér a szánkhoz. Kilincseket, és azokat a gyakran használt tárgyakat, amit többen is kézbe vesznek, naponta többször tisztítsuk. Gyakori kézmosás mellett is ügyeljünk arra, hogy arcunkhoz, szánkhoz, orrunkhoz csak tiszta kézzel nyúljunk.
  8. Vegyük komolyan a megelőzést, de ne essünk pánikba.